lördag 26 november 2011

I lilla Lövestad

I lilla Lövestad har en liten men riktigt fin och inspirerande butik öppnat. Det är två unga tjejer Linn Holgersson Milanese och Emelie Carlén som driver butiken. Butiken ligger i ett av de två små husen som ligger på varsin sida om den gamla stationsbyggnaden mitt i byn. Här kan man bland annat hitta fina fågelmaten, men också trädgårdsdetaljer, blommor, små fina saker att använda till juldekoration, tulpanlökar, kransar och mycket annat. I stan är inte affärer av denna typen helt ovanliga, men härute på landet är vi svältfödda med fina små butiker, därför gör jag ett undantag och skriver om butiken här.
Om någon skulle få lust att åka till Lövestad, till butiken är det öppet fredag-söndag kl.12-18, och det kan jag varmt rekommendera!





A small shop has opened in one house left from the time when Lövestad had a railway. Here in the countryside we long for this kind of shops, so I am happy. Here you can find flowers, things for the garden and much more. If you want to visit the shop there is open friday until sunday at 12-18.

9 kommentarer:

  1. Det ser ut att vara en mysig butik som jag gärna skulle handla i...synd bara att det är så vansinnigt långt bort från mig :)
    Hoppas du får en fin första advent!
    Ninni

    SvaraRadera
  2. Jeżeli tam gdzie mieszkasz nie było takiego sklepu, a jest potrzebny, to dziewczyny miały świetny pomysł. Pozdrawiam

    SvaraRadera
  3. En sån fin liten butik ni fått! Önskar tjejerna lycka till - alltid trevligt när det blir lite livat på landet!

    Önskar en fin första advent, kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Absolutely beautiful! I would love to visit. In two years I'm going to Denmark, maybe I can swing by Sweden.

    SvaraRadera
  5. So beautiful ! One of my dreams is to come to visit your lovely country. May be one day! un bacio

    SvaraRadera
  6. Det ser ut att vara en trevlig affär. Hoppas det går bra för ägarinnorna.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  7. Härligt fotoobjekt :) Och vilken söt byggnad, som gjord för en liten bod !

    SvaraRadera
  8. Det är bara att hålla tummarna för ett sådant initiativ! OM butiken hade legat snäppet närmare hade jag definitivt köpt en av de fina julkransarna!
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  9. Oj så vackert! En butik helt i min smak. Precis som många andra drömmer jag om att en gång få öppna något liknande ... Jättekul att se dina inspirerande bilder.
    Kram kram!

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia