måndag 8 juni 2009

Ljuset vid havet

Jag har varit på Bornholm och fotograferat igen, så här vackert är det i soluppgången klockan halv fem..
Det är alldeles underbart och ha ett dygn till att bara fotografera, inga barn, ingen mat som skall lagas, ingenting mer än jag, kameran och trädgården.
Engelska klockor i keramik som man skall ha på blomsterpinnarna för att man inte skall sticka sig i ögonen och sedan ser det vackert ut dessutom.
Dessa klockor har varit svåra att introducera i Danmark, men är mycket vanliga i England.
Trädgård i England är något annat inbillar jag mig, mera en del av livet, en kulturell företeelse som har en helt annan plats och status än i Sverige eller Danmark.

Här hemma är det skurväder och allt det där som jag tänkte göra under helgen blev till att jag vände ner gödseln i det nygrävda landet där hallonen tidigare växte.
Så och plantera ut det sista får väl bli på kvällarna i veckan...
Det blir i alla fall en vacker kant av vita cosmeor längs bågformen ut mot gräset.

1 kommentar:

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia