onsdag 6 juni 2012

Borde...njuta!

Röda grönkålen står kvar i trädgårdslandet och blommar.

 För övrigt är köksträdgården efter, alldeles ovanligt efter. Jag har varit borta mycket och jobbat mycket. men idag kom alla purjolökarna ut, yngsta dotterns studentnejlikor blommar. Sen är det rätt mycket som borde....
 Kronärtskockor, sommarljus och fler purjolökar, fröer till en hel del väntar...

Och i gården står en samling småträd i krukor, de är till höger och syns inte så mycket i bilden...
Men jag njuter mycket av att vara i trädgården ändå, trots alla de där borde! NU är vackert och det går oändligt fort, trädgården är min, egentligen bestämmer jag ju själv de där borde, borde..
Borde njuta är viktigaste av alla borde, så det så.
Right now I have had very little time in my garden, I feel that a lot of things should be done. But anyway the most important thing is to enjoy the garden!

4 kommentarer:

  1. Jag som tycker jag har mycket att göra i trädgården och ändå har ett jobb 10 minuter från hemmet. Helt rätt att strunta i alla borden men det är alltid svårare än vad man tror. Speciellt eftersom de där borden är sånt man vill göra...
    Det viktigaste är väl att det inte blir stresskänsla.
    Kram på dig!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Instämmer till fullo. Trädgården ska vara njutning. Inga stressiga "jag måste". Bestämma själv i egen takt.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  3. Jo Hélena jag förstår dig. Och jag tycker mycket om arbetet i trädgården, jag jobbar dagen lång i trädgården. Men när den är så stor och det finns heltidsjobb här minst, är det en befrielse att tänka att njuta, och sedan får jag saker gjorda samtidigt.
    Ja Åsa, inte stressa, många måsten och stressiga situationer finns i livet ändå.
    kram Sophia

    SvaraRadera
  4. I love your photos. Everything is so fresh. The clothes on the line make me smell fresh laundry. Thank you for sharing.

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia