måndag 17 augusti 2009

Bönboom.

Bönboom, fast i dag blev det "bara" en stor plastskål full, häromdagen blev det två överfulla.
En del äter vi och en del åker i frysen efter förvällning.
Sen äter barnen väldigt motvilligt "frysbönor" på vintern, de tycker att det sprutar vatten ur bönorna när man sätter tänderna i dem..det kanske det gör??
Just nu är trädgården lite tråkig, massor att skörda, men det går inte att göra så mycket nytt. Jag tycker ju att det är väldigt kul att sätta igång nya projekt. Men snart sätter jag igång projektet "förläng häcken" bakom nya huset. Det kräver en hel del grävande, nu regnar det, då kanske det blir lagom hårt att gräva i.
Just nu är det väldigt hårt och torrt, inte särskilt inbjudande att gräva i.
Köksträdgården är en djungel, en vacker sådan, hade varit fint om jag kunde filma och lägga ut här, det är en upplevelse att gå runt i all frodig grönska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia