torsdag 3 september 2009

mera France

I plantskolan Clos du Coudray's stora visningsträdgård fanns denna vackra, enkla kombinationen Jätteverbena ( Verbena bonariensis)och Sommarljus ( Gaura lindheimeri) och gräs.
Svävande, och skapat med så enkla medel!
Gräs på Clos du Coudray.
Jag har tänkt mycket på gräs i år, på min morgon promenad går jag genom ett stort ängsområde som brukar vara bete, i år har det av någon anledning fått vara orört, här frodas nu ett rikt urval av olika grässorter, höga, låga.
Jag vill skapa något liknande i min egen trädgård, men det måste tåla torka, ängen där jag går är mossjord och översvämmad stora delar av året och det är inte grusbacken där jag bor.
Jag får läsa på om vad som trivs här på min magra grusiga jord, inte elefantgräs i alla fall, de har pygmestorlek här!
Röd rabatt med Solbrud också i Clos du Coudray's visningsträdgård.

Och alldeles underbart tyckte jag, alla små plantor hade RIKTIGA krukor, inget plastskräp här inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia