torsdag 28 maj 2009

allt blommar på en gång!

Just nu känns det som om allt exploderar, nävor, pionerna-snart, snart, prästkragar, lupiner, aklejor, irisar, de sena tuplanerna, syrener, kaprifol, salvia, allium blommar, blommar.
Det är vackert, jag hinner inte med, jag vill hinna fotografera och jag vill hinna VARA i min trädgård. Maj är en månad då allt händer, barnen skall ha matsäckar till utflykter, avslutningar, möten och oceaner av arbete, det är roligt men jag vill ju vara i trädgården just nu när den är som underbarast!
Gräset växer fort, tomten ser lättare förvildad ut..
Men det går att ändra med ett par timmars gräsklippning och strax har man en trädgård med ett jämnt grönt golv.
Jag tittade in i Botan i veckan på väg till ett jobb, nu är näsduksträdet helt utslaget, blomknopparna i mitten har blivit skira blommor, ett magiskt träd.
Gullregn, måleriskt, och giftigt.

 I trädgårdens woodland blommar de små vita Buskstjärnblommorna "Stellaria holostea", de lever verkligen upp till sitt namn, små vita stjärnor i gräset. De är duktiga på att sprida sig och bildar små vita mattor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia