söndag 17 maj 2009

freckles och stenhårt trädgårdsarbete

Skrikorange rosenkvitten, men de är uppfriskande med sin lysande orange färg.
I helgen har jag klippt allt gräset, tagit bort nässlor och gräs längs husen och rensat min ligusterhäck, det är kärrans innehåll, häcken fick livsrum efter att ha blivit befriad från ogräset!
Nu känns armarna som spaghetti efter att jag grävt en stor bit köksträdgård och satt potatis.
Nu har jag kommit till det roliga, formen på årets köksträdgård, den är påbörjad, men efterhand växer den fram, det är bland det roligaste trädgårdsarbetet. Höjden på plantorna, färgerna, strukturen på bladen det blir som att göra en bra installation, det skall utnyttja platsen men också utmana den.
I gården växer Violen "freckles", charmerande och växer sig snällt större för varje år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia