tisdag 8 december 2009

Julros och lite annat.

Julrosen, Helleborus foetidus eller grenig julros som den heter, blommar snart. Detta är en förnöjsam art av julros, frösår sig villigt och stortrivs uppenbarligen under lönnarna bakom huset.
I gården är det rätt tråkigt, vattenbassängen fylls med löv, mossan och algerna växer överallt. Bambun är grön och fin och buxbomkloten lyser upp med sin gröna färg.
Just nu känns det som om det är gegga överallt, fuktigt och mörkt.
Jag fantiserar om sommarträdgårdar och redigerar bilder från i somras, det hjälper lite i mörkret!

Glömda vindruvor i mitt sönderblåsta växthus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia