onsdag 16 december 2009

Snö, snö.

Ut genom köksfönstret, lite, lite snö har det kommit, men det skall visst komma mera, vackert och LJUSARE, till och med i morgonens totala mörker lyste snön upp. Det gick nästan att se höet till fåren utan pannlampa..
Barnen hoppas förstås på en vit jul och är det bara under nollstrecket och vi slipper blask och is älskar jag vinterväder.

En ledsen hyacint, den vill inte slå ut, jag glömde att vattna, nu har den fått vatten bad, kanske slår halva ut?
Stängel två på amaryllisen är på väg, innan jul skall jag skaffa några fler, jag är amaryllistokig, fast jag gillar inte röda, de är inga bra fotomodeller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia