onsdag 21 april 2010

Aprilväder!


I dag och i går har det snöat, haglat, regnat och varit soligt om vartannat och kallt är det, bara ett par plusgrader. Men enligt väderutsikten skall det bli bättre redan i morgon, skönt, jag längtar efter riktig vår nu.
Vita scillorna är jag väldigt förtjust i, de står och lyser i rabatten i gården tillsammans med julrosorna.
Nu har grävandet i köksträdgården börjat, jag fick grävt ett par timmar i måndags, jag gillar att gräva och jorden är lättarbetad här. Jag hoppas att det blir varmare igen så jag kan gräva mera, det innehåller nämligen också att ta upp maskrosor och det är för kallt om händerna i dag!

3 kommentarer:

  1. Här snöar det idag, hua inte alls roligt!

    Till helgen hoppas jag ta årets första spadtag och hammarslag för köksträdgården (som jag kallar "Barnens trädgård")

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag avundsjuk. Lättarbetad jord. Låter ljuvligt. Själv har jag bara massa sten och rötter. Älskar att köpa blommor, men hatar att plantera dem.
    Snö och hagel, jo det låter som april. Själv var jag i Newport på beachen idag med sol och 20 grader. Bäst att njuta, man vet aldrig i april som sagt.

    SvaraRadera
  3. Hej Sophia!
    Såg att du varit och hälsat på hos mig! Och nu har jag hittat till dig! Oj, vilka fina bilder du tar - det märks att du kan det där. Läste att du är fotograf. Lägger upp dig i min lista direkt!
    Vad dina vita scillor är fina - önskar jag också hade vita. Älskar också att gräva när jorden är lättarbetad.

    Ha' en bra dag!
    /Charlotte

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia