måndag 26 april 2010

Botan i dag.

I dag har jag varit i Lund och hängt en utställning hos Tetra Paks konstförening. PÅ eftermiddagen gick en liten snabb runda i Botan och njöt av alla vårblommor, men när jag gick där och fotograferade började jag reta mig på lyktstolparna, de är fula tycker jag och när man tar bilder stör de. Jag tycker att de stör även när man inte fotograferar. Jag förstår att man behöver lyktstolpar men det finns nog några snyggare??
Snart slår alla tulpaner ut på ängen i mitten av trädgården framför de vackra växthusen och runt ängen står magnolior..




5 kommentarer:

  1. Så vackert det var i Lunds Botaniska.... har aldrig varit där! Skulle behöva vara en månad i Skåne för o hinna med alla vackra trädgårdar ;-)
    Men det är klart, det kanske är fotografen som gör det....
    Gullvivsknopparna står på min södra gräsmatta, de övriga har inte börjat sträcka på sig ännu, ligger nere bland bladen o sover....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. Botan ÄR fint Nina och väl värt ett besök. Ja mina gullvivor är på norrsidan så de tar sig sin tid.
    Ha det gott/Sophia

    SvaraRadera
  3. Oj vad vackert! Den vita magnolian magisk...

    Visst kan man störa sig på 'fula element'. I bland kan man fundera över hur planerare och andra tänker....

    Ha' det gott!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  4. The reflection is so beautiful... allowing us to see things in its duality. Such close-ups on bottle brush flower makes it even more beautiful. ~bangchik

    SvaraRadera
  5. Såååå vackert. Magnolian med ludet, och den röda färgen på diskborstblomman (vet ej namnet) helt underbar.
    Jag förstår inte heller ibland hur det planeras, speciellt när det är i en park där man vill njuta. Har själv blivit irriterad ibland på just lyktstolpar.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia