onsdag 22 juli 2009

Regn och blåst.

Regn i stora mängder, squashplantorna växer till bjässar, men ogräset växer också, nu önskar jag mig två dagars uppehållsväder utan styv kuling!
Annars är inte trädgårdsarbete så kul, i går skulle vara DAGEN med bra väder det blåste hårt och några regnstänk kom det också.
Nu låter jag som en gnällspik, men jag är rätt vädertålig skall tilläggas.
Solrosorna har börjat, små nätta bara dryga metern höga.
Ett år hade Rasmus en solrosskog, det var en liten stig in och längst inne en liten fin plats under de två meter höga skogen av solrosor. Det var innan köksträdgården krympte, nu är ytan betydligt mindre och främst till grönsaker, men jag älskar att blanda blommor och grönsaker, det blir så vackert tycker jag.

Också stockrosorna igen nu är de en hög mur mitt genom köksträdgården, lustigt nog har dessa gula tagit över helt, alla andra har dött i rost. Denna sorten har frösått för en del år sedan, de har lite flikiga blad "Alcea rugosa" och vackra ljust gula blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia