fredag 3 juli 2009

Trädgårdsinspiration

Trädgårdsföreningen i Göteborg är en underbar oas mitt i stan, jag har just varit tre dagar i Göteborg och jag fick hela en och en halvtimme (!) i trädgårdsföreningen, det är är många viljor på en resa med hela familjen.






Rosenpergolan var vacker och enkel. Här var rosor och rosor, väldigt vackert anlagt.
Men vackrare än all världens anlagda trädgårdar var klippskrevorna i skärgården. Jag tycker att det kan vara lika inspirerande att se natur som att se trädgårdar och jag tittar gärna på bägge delar!

Hemma hade pionerna lagt sig i vattnet, först en veckas hård blåst och sedan värmebölja kan få vem som helst på fall...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia