torsdag 30 juli 2009

Zinnia, tagetes och annat.

Grön blomstertobak, blir höga och blommar rikligt, fina mot det blå planket (som borde målas). Jag har påbörjat årets målar insats, linoljemålade dörrar och fönster mot söder behöver nästan målas årligen!
Vacker enkel tagetes.

Också zinniorna, nu blommar de på allvar, jag förundras varje år över dessa otroligt lättskötta och glada blommor ( om nu en blomma kan vara glad?). Fina i buketter och fina på plats, men när första frosten kommer då lägger sig dessa mexikanska skönheter direkt. Men det är länge än tills dess härnere i Skåne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia