tisdag 28 juli 2009

sallad

Malawi är en ekbladssallad från Runåbergs fröer, skulle enligt beskrivning stå länge och även vara god som gammal med en spröd mittstjälk. Än så länge är den vacker med sin mörka färg mot allt det gröna, skall bli spännande att smaka den!
Oländighetsrest, här stod två stora träd som är fällda sedan några år, men sedan har tre fläderbuskar vuxit upp här, men de är nu på väg att dör och då tänker jag slutföra min ursprungliga plan som var att plantera häck här för att skilja av trädgården och skapa en smula lä. tre fjärdedelar av häcken är redan etablerad, nu skall den sista biten göras, först röjning och till hösten planterar jag häcken. Det är en ligusterhäck, jag tycker att det kan vara snyggt med en alldeles stram häck mot allt vildväxande vi har här på tomten, det skapar en naturlig gräns och en rumslighet som annars försvinner när det bara blir stora ytor.
Här är dessutom fet jord, här stod de små ankhusen förr i världen.

Trädgårdslandet, grönt grönt, just nu är det svår fotograferat, jag skall smyga ut en tidig morgon så blir ljuset fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia