onsdag 25 november 2009

Amaryllis på väg.

Nya ringblommor i dag, men de slokade bara de kom in i värmen, annars brukar de funka bra att ta in. Kanske de piggnar till!

Jag har fått en stor fin amaryllis av min granne, jag är väldigt förtjust i amaryllisar och har fotat sedan många år amaryllisar. De är både lite våldsamma med sina stora blommor men också oändligt vackra och när de vissnar kan de bli som genomskinligt papper, ytterst raffinerat.
Knoppen ser ut att kunna så ut lagom till advent, det hade varit fint.

1 kommentar:

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia