söndag 8 november 2009

novembergrått


Benved över vatten.
Jag gillar benvedens färger på hösten de lyser verkligen upp och frukterna har en rolig form.
Just nu är det grått, grått, nästan inte ljust alls känns det som. Fast det är inte riktigt sant emellanåt kommer solglimtar eller till och med sol.
Ombyggnaden av bloggen tar visst tid, att begripa hur det funkar tar tid..också bygger jag om hemsidan också och sedan är det jobb och åtaganden som skall göras i alla fall, men det skall bli klart!
I trädgården finns purjolöken, grönkålen, lite mangold, persilja och persiljerötter, sistnämnda jätte goda. Sedan är det allt det vissna och en liten ensam ros och höstastrarna och tagetes i växthuset. I dag skall vi ha kaninbegravning, i går kväll dog vår åldriga kanin Törnrosa, hon var 10 år det är nog närmre motsvarande 100 år för en människa. Törnrosa var en liten söt och väldigt snäll kanin som under åren stått ut med kaninhoppningar, klapp och kel, men mest har hon fått vara kanin i fred. Det bästa hon visste var att sitta i uteburen och titta på vädret och äta blad och grenar. Döttrarna har haft mycket kul med kaninen även om en kanin egentligen är ett rätt olämpligt djur för barn och de vill djupast sett helst sitta ute i luften och njuta av solen och gräva i jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia