tisdag 2 februari 2010

Les jardins agapanthes istället för snö.

Ännu en Normandiet trädgård, Les jardins agapanthes, en visningsträdgård anlagd av landskapsarkitekt Alexandre Thomas. Här har en trädgård skapats under de senaste 15 åren och det fattas inget här, ett överdåd av växter och miljöer och emellan växtligheten har Alexnadre Thomas mamma placerat ut antika krukor och möbler.
I den första delen av trädgården dominerar afrikas blå lilja och buxbom.
Här är Alexandre Thomas själv.
Hortensior fanns det gott om även i denna trädgården.

På grannfastighetens tomt har Alexandre Thomas anlagt en ny trädgård som ännu inte är färdig, det planteras stort från början och det första som gjordes var att höja marknivån 1,5 meter.
Nyanlagt i den nya trädgården, sluttningen sluttar ner i en ravin och här finns ingången till huset på tomten där det skall finnas en källa innanför antika turkiska dörrar.
Vattentrappa i den ursprungliga trädgården, var underbart vackert.

Jag är trött på snö och snöstormar nu, en ny skall komma i dag, så i dag fick det bli lite drömmeri i stället!!

1 kommentar:

  1. Underbart att få se. Dit skulle jag vilja åka mer än gärna.
    Annika

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia