fredag 26 mars 2010

Bishop of Landlaff och penseer.

I dag hämtade jag mina knölar från Botanicus, många Dahlia "Bishop og Landlaff", de är röda, röda, stjälkar och blad mörktröda och blommorna enkla och lackröda, se bild under.
De får ligga lite i en mörk, torr svalt placerad låda, nu skall jag först ordna klart inför påskrundan.

Jag var förbi Åbergs trädgård på väg hem från fotolärarjobb i Ystad, några penseer till min favoritkruka fick det bli. Penseerna är lite tilltufsade av väder och vind, men de rättar sig om vädret blir varmare. Äntligen riktiga färger i allt grå, brunt.
Åbergs trädgård har också startat en blogg Åbers trädgård där man kan följa med i vad som händer på plantskolan.
Det är en favorit bland plantskolor, men det är bar att åka dit en vardag, annars kan det vara väldigt mycket människor. Åk dit och njut!

3 kommentarer:

  1. Härlig färgklick, de där små penséerna!

    Ha en fin fredag

    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Landlaff är så häftig i färgkombinationerna. Gillar den själv men små ljuva penéer är alltid svårslagna så här års.

    Ha de!

    SvaraRadera
  3. Sophia, idag har jag riktigt förlorat mig i dina bilder. Har ju inte varit här på ett tag och ser till min förtjusning att våren kommit -på gott och på ont, kanske, med tanke på översvämningarna! Du fångar det vilda och levande i naturen, det käns som om bilderna kommer med dofter!

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia