fredag 26 november 2010

A touch of white

A touch of white, en smula vitt är temat för Blooming friday hos Katarina. Snö finns över landskapet och trädgården nu, men det kommer nog en del blogginlägg handla om framöver.
Jag kom att tänka på dessa bilderna istället, de är från en plantskola i Normandiet Clos du Coudray, jag har skrivit om den tidigare det kan du läsa här.
Denna planteringen av gräs, sommarljus ( Gaura lindheimeri) och jätteverbena tyckte jag var helt underbar när jag såg den, och det tyckte fler. Jag var på en resa med Gröna pennklubben i Normandiet och eftersom många av oss är fotografer blev det stockning här, och alla ville ju ha en bild utan en massa människor..


Trevlig helg!
These pictures of Gaura Lindheimeri, grasses and Verbena bonariensis are from a nursery in Normandy in France, "Clos du Coudray", I think they suit this weeks theme of Blooming friday.
Outdoor it is all white right now, we have had snow for several days and more is to come, but I think these summerpictures could refresh in the cold weather.
Have a nice weekend.

32 kommentarer:

  1. Vilka kontraster mot vad som syns nu utanför fönsterna....

    Ha en fin dag/caja

    SvaraRadera
  2. Oj! Det ser ju ut som rena vildängen! Underbar kombination som man inte sett tidigare. Hmmm – börjar genast fundera på var man skulle kunna ha en sån...
    Hej hej
    /Ann Marie

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fint och skirt.
    Som en riktig skir sommarplantering.

    Ha en trevlig helg
    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  4. Åh så romantiskt och skirt! Så vackert!
    Jag skulle mycket hellre gå omkring där än här hemma just nu. Visst är det skirt och vitt överallt men nu räcker det med snö.
    Hoppas du får en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Hej Sophia.
    Fantastisk smukke billeder.
    Ha' en god weekend.
    Kh Lone

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder! Får sommarlängtan! Hör nästan hur vinden prasslar i gräset. :)
    Ha en fin helg!
    //Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Mycket vackert! Jag inser att jag vill ha mer gräs!
    Trevlig 1:a Advent/ Tyra

    SvaraRadera
  8. Oooooh, ja visst är det vackert.
    Massplantering av gräs av folk som vet vad dom gör kan vara helt breathtaking.
    Jättefina bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Ljuvligt! Helt i min smak!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  10. Så skirt och vackert!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. Tänk om man kunde få Gauran att växa så där fint - då skulle man ha massor av den!!!
    Trevlig advent!
    /Ruben

    SvaraRadera
  12. Önskar att man kunde skåda detta nu istället för masa snö//Britt

    SvaraRadera
  13. How lovely Sophia! I only ever see this plant growing in containers. I love seeing it in a natural setting growing freely . . . spilling over in profuse bloom. Beautiful! Kram Carol

    SvaraRadera
  14. Vilka otroligt vackra bilder! Vilket välbehag jag känner via bilderna. /Anja

    SvaraRadera
  15. Förstår verkligen att det blev stockning :-)).
    Underbart!
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. Ååååh vad härligt! Synd att de inte är härdiga här... /Katarina

    SvaraRadera
  17. En smula längtan till sommaren griper tag i en! En härlig adventshelg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  18. Vilka underbara bilder!
    Ha en fin helg! / Irene

    SvaraRadera
  19. Härliga foton och en verklig kontrast till det vi har i landskapet nu.
    Önskar dig en fin Adventshelg!
    Kram från Marie!

    SvaraRadera
  20. Åh, en sån ljuvlig plantering, vild och härlig, finfina bilder:)
    Trevlig första advent!

    SvaraRadera
  21. Fantastiskt vackert, man får nästan lust att planera nya rabatter genast. Hoppas sommarljusen övervintrar i år med.
    Fin adventshelg önskar jag dig
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  22. Oioi I'm dreaming how I run trough that field and warm wind is blowing to my face. I lay down to the ground and watch how the clouds are moving. Thank you that was refreshing dream:)
    Kram Henrietta

    SvaraRadera
  23. Så fint och somrigt och jag får sån lust att gå ikring där och njuta....
    Ha en bra helg ;)

    SvaraRadera
  24. Mycket vackert och skirt!!! Ser framför mig barn som leker kurragömma i gångarna i skydd av gräset och blommorna......

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  25. Ja, Sophia - dina bilder förgyller verkligen min tillvaro just nu. Natten var hemsk pga snöstormen. Nu är vi insnöade och inte en bil passerar här.
    Hoppas det är bättre hos dig!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  26. Hej Sofia! Kul att du tittade in och tack för dina fina ord. :) Du är en fantastisk fotograf! Hit kommer att komma tillbaka ofta! :)
    Hoppas du har en fin helg!

    SvaraRadera
  27. Oh jesus vad vackert!! Blir helt tagen...
    /i.
    Hörde att ni har mycket snö där nere idag. Hoppas den tinar undan snabbt!

    SvaraRadera
  28. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  29. Mycket vacker kombination!!!
    Ha en skön adventskväll!

    SvaraRadera
  30. Hej Sopiha, det måste ha varit en underbar resa! Den kombinationen är så läcker - Gaura och Verbena bonariensis. Har setts i Malmös samplanteringar i sommarurnorna!Men absolut strået vassare så som du gestaltar dem här!
    Ha det gott i snön, Annica

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia