torsdag 5 april 2012

Öppning av en utställning






"Särken först" öppnade idag en utställning om klädedräkt från 1700-talet fram till 1970-tal, jag har som jag skrivit om tidigare gjort bilder till utställningen. Bilderna illustrerar olika händelser, sägner och sånger från Österlen där kläder spelar en roll.
Utställningen är permanent och kan rekommenderas, där finns fina exempel på kläder, små historier, filmer gjorda av Mårten Hård och Boel Larsson, dockor gjorda av Eva Härstedt som bär en del av kläderna.
Öppettider för Österlens museum i Simrishamn hittar du HÄR.

Today there was an opening of the exhibition at the museum in Simrishamn, I have made photos illustrating songs, stories from this part of Sweden where clothes has a major part.

6 kommentarer:

  1. Så roligt, grattis! Om/när vi har vägarna förbi lovar jag att besöka utställningen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Duktiga du! Kul och få se lite. Kommer jag förbi tittar jag självklart in.
    Glad Påsk
    Annika

    SvaraRadera
  3. Tack! Och detta har varit ett himla kul jobb att göra, att tänka ut utifrån sånger, händelser och historier, hitta modeller ( alla väldigt tålmodiga och duktiga!) och de som jobbar på muséet är jättebra att jobba med, så allt i allt kul!
    Alla fina kläder som visas är ett besök i sig värda.
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  4. Har idag varit på utställning Skog,Träd och Lejon i Sjöbo, väldigt trevligt. Sophia, vilka fantastiska bilder du har där. Väl värt ett besök.
    Ha en fortsatt bra Påsk
    Majsan

    SvaraRadera
  5. Härligt "fartiga" bilder ovan!
    Jag och prätsgårdseva kommer till Sjöboutställningen på onsdag och vi landar runt klockan 13.00. Om du har tid och lust vore det roligt att ses där, om inte så får vi titta runt på egen hand!
    Må så gott, vi ses kanske på onsdag.
    Kram från Eva

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia