torsdag 12 mars 2009

de fina!

I den före detta lökrabatten står fullt med krokusar, jag blev glatt överraskad när jag gick ut och tittade. Det myllrar upp med krokusar, de verkar ha spritt sig väldigt bra trots att jag gett upp att sköta denna rabatten.
Samma krokusar, närmre.
Vintergäcken etablerar sig även framför huset nu.
I gården hittade jag i morse irisarna!
Irisarna har stått i rabatten  i många år och kommer troget år efter år. Jag har fått dem av min pappa, han har köpt dem i Bryssel, de låg i en fin brun papperspåse och måste vara en bra sort. 
De är vackra både som knopp och som blomma.
Denna rabatten var den enda som fanns vid huset, en röd ros fanns det och lite påsliljor, nu är här salvia, kattmynta och röda rosen.

De ädla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia