söndag 22 mars 2009

Första blåsippan!

Helgens projekt var att få bort vedhögen som legat vid parkeringen sedan i december!
Nu är den sågad och staplad och allt skräpet bort krattat. Stapeln ger en ny snyggare utsikt, eftersom den skymmer vår gigantiska gödselplatta.
På 50 talet gjöts här en enorm gödselplatta, vi har den till sten, tegelstenar och en liten bit till kompost och gödsel.
Vi har haft olika planer för vad vi skall göra med denna enorma betongyta, den senaste ideen är garage och vedskjul.
Framför står körsbärsträdet, fast det är mera en körsbärsbuske, först kom grannens kor och åt upp trädet och sedan har domherrarna flitigt ätit upp skotten vinter efter vinter, men i år har de hållit sig borta. Så nu ser jag fram emot vacker körsbärsblomm!
Snödroppar i backen, där den förfallna kaffegrottan finns.
Filippa flyttade ut på vår uteplats i går med dockor och köksgrejer och kritor..
Om denna fina "vas" sade Filippa " Det var den jag hittade", väldigt fint tyckte jag.
Eftersom vi städade upp vedhögen blev det en massa små vedbitar och spill, också låg det nedfallna grenar här och var, då passade det bra med ett bål.
Jag är barnsligt förtjust i att elda grenar, det är lite en sport att göra ett fint bål som brinner bra och sedan är det en bra känsla att få bort alla gamla grenar och träbitar.

Också blåsippan! I gamla kaffegrottan har den tittat fram , snart kommer ett hav av blåsippor.
Men vädret säger snö i veckan, det är bara att ta vädret som det kommer, även om jag bara vill ha vår på riktigt nu.

2 kommentarer:

  1. Man kommer jo til at tænke på inkaernes og de gamle ægypteres byggekunst!!!

    SvaraRadera
  2. Måske ikke helt den store byggekunst..men en nem måde at få en bedre udsigt en bunke bræder og brænde.

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia