måndag 3 maj 2010

Tre ladies.


Gick förbi en gammal husgrund på min promenad i går, där växte flera sorters narcisser, jag kunde inte låta bli att plocka några med hem.
I dag blåser här nordliga isvindar, inbjuder inte till trädgårdsarbete, men det är lika bra det, jag har arbete att göra framför datorn. I trädgården växer allt på en gång och allt borde göras på en gång, men jag försöker välja en sak åt gången, göra den ordentligt och koncentrera mig på den, annars är det överväldigande. Jag skall gräva klart köksträdgården denna veckan, så att jag kan börja så. Fröpåsarna står inne och liksom ropar efter att komma ut.
Sedan är det växthuset som skall lagas och gödslas och sedan kan tomaterna flytta ut dit. Tomaterna har det rätt bra där de är i vår glasgång, men där börjar bli fullt, det är olika blommor, purjolök och dahlior..

5 kommentarer:

  1. Hua, isvindar?
    Du gjorde rätt som plockade med lite av våren in i stugan. Vackra är de, narcisserna. Hoppas de inspirerar dig vid datorn.

    Annelie

    SvaraRadera
  2. Ja Annelie, +7° och hård nordlig vind...

    SvaraRadera
  3. Det är rätt! En sak i taget! Gör man allt på samma gång tycker man inte att det syns. Huh! Ha det gott! /Ruben

    SvaraRadera
  4. Isvindar....usch ja, de är här också..... En sak i taget har jag lite svårt med när det är sååå mycket att göra just nu. Imponerande att lyckas med det :-)

    Fantastiskt vacker bild på din 'tre ladies'!

    Ha' det gott!
    /Charlotte

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia